Menggabungkan kedinginan air sungai dan kehangatan air panas semula jadi menjadikan Hutan Rekreasi Kuala Woh antara destinasi perkelahan menarik.

Ditambah dengan keindahan alam yang juga ‘rumah’ kepada kupu-kupu spesies Rajah Brooke’s, ia sudah tentu melengkapkan keseronokan saat menghabiskan masa berkualiti bersama keluarga atau rakan.

Terletak 13 kilometer (km) dari Pekan Tapah, Hutan Rekreasi Kuala Woh bukan saja lokasi berkelah yang mengujakan tetapi juga destinasi percutian alam dengan keindahan flora dan fauna mempesona.

Dikelilingi hutan dipterokarpa bukit, Hutan Rekreasi Kuala Woh yang juga terletak di dalam Hutan Simpan Bukit Tapah ini menyediakan denai penerokaan hutan yang lengkap sekali gus menawarkan perjalanan dan pengembaraan menarik.

Kehadiran si kupu-kupu Rajah Brooke’s yang hidup bebas di dalam habitat semula jadinya dan gabungan air sungai Batang Padang serta air panas semula jadi di Lubuk Merbau juga melengkapkan percutian indah di Hutan Rekreasi Kuala Woh ini.

Selain itu, jambatan gantung sepanjang 30 meter yang merentasi Sungai Batang Padang membolehkan pengunjung menikmati pemandangan yang menarik daripada bahagian atas jambatan satu daya penarik yang unik bagi hutan rekreasi ini.

Kemudahan asas seperti dewan terbuka, kafe, chalet, pondok rehat, tandas, tapak perkhemahan dan tapak caravan turut disediakan bagi menjamin keselesaan pengunjung.

Dibuka dari jam 7 pagi hingga 6 petang, bayaran sebanyak RM2 dan RM1 untuk kanak-kanak dikenakan.

Bagi perkhemahan dan bermalam pula, anda perlu berhubung dengan Pejabat Hutan Daerah.


Sumber : HMetro

Post a Comment